زیتون پرورده فله ای که موجب میلیاردر شدن کودک کاری شد

در ابتدا و سالانه در طول پیگیری، متخصصان تغذیه آموزش دیده یک پرسشنامه 137 سوالی نیمه کمی بسامد غذا (FFQ) را در یک مصاحبه رو در رو با شرکت کنندگان تکمیل کردند.

این پرسشنامه قبلاً در جمعیتی در معرض خطر قلبی عروقی بالا از اسپانیا تأیید شده است.

تکرارپذیری و اعتبار FFQ برای کل مصرف روغن زیتون و زیتون پرورده فله و زیتون سبز برآورد شده توسط ضریب همبستگی پیرسون (r) به ترتیب 0.55 و 0.60 و ضرایب همبستگی درون طبقاتی برای تکرارپذیری و اعتبار 0.71 (P <0.001) بود.

دریافت انرژی و مواد مغذی با استفاده از جداول ترکیب مواد غذایی اسپانیایی به روز شده برآورد شد. اطلاعات مربوط به مصرف انواع مختلف روغن زیتون از FFQ استخراج شد.

زیتون

این پرسشنامه شامل سه سوال مختلف در مورد مصرف روغن زیتون است: مصرف EVOO (تولید شده با فشار دادن مکانیکی زیتون، اسیدیته <1%)، مصرف روغن زیتون تصفیه شده (روغن زیتون تصفیه شده، اسیدیته <0.3%) و روغن زیتون تفاله (به دست آمده از باقیمانده از فشار دادن زیتون و مخلوط با سایر روغن های زیتون تصفیه شده، اسیدیته <0.3٪. متخصصان تغذیه از شرکت کنندگان پرسیدند که آیا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون (برای هر یک از انواع خاص) مصرف می کنند: هرگز، بین یک تا سه بار در ماه، بار در هفته (یک بار، دو تا چهار، پنج تا شش، سه گزینه) یا بار در روز (یک بار، دو تا سه، چهار تا شش، بیش از شش، چهار گزینه).

این سوالات به متغیرهای پیوسته بر حسب گرم در روز تبدیل شدند. سوال اول برای ارزیابی مصرف EVOO استفاده شد، مجموع سوالات دوم و سوم (روغن زیتون تصفیه شده و روغن زیتون تفاله) مصرف روغن زیتون رایج در نظر گرفته شد. مجموع هر سه سوال، مقدار کل روغن زیتون مصرف شده را نشان می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.