افزایش قیمت روغن موتور valvoline موجب اعتصاب رانندگان کامیون شد!!!

چه روغن موتوری بهترین است؟ درجات و گریدهای ویسکوزیته روغن موتور چیست؟ چگونه روغن موتور مناسب ماشین خود را انتخاب کنیم؟ ما به این و بسیاری از سوالات دیگر در راهنمای روغن خود پاسخ می دهیم.

به زبان ساده و نسبتاً مختصر، من از راننده معمولی که فوق حرفه ای نیست پاسخ می خواهم – سنتتیک در مقابل نیمه سنتتیک در مقابل معدنی – چه تفاوتی دارد؟

روغن های سنتتیک، نیمه سنتتیک و معدنی در پایه های روغن و بسته های افزودنی متفاوت هستند.

در حال حاضر بیشترین کار روی روغن موتور valvoline انجام می شود و اغلب آنها توسعه می یابند، به همین دلیل روغن ها با نیازهای تولید کنندگان موتور سازگارتر هستند و این موتورها بادوام تر هستند و کارآمدتر کار می کنند.

علاوه بر این، روغن های مصنوعی از نظر حرارتی پایدارتر هستند، می توانند در دماهای بالاتر و فشار بیشتر روی سطوح روغن کاری شده کار کنند.

روغن

آنها همچنین به کاهش سایش قطعات موتور و مقاومت در برابر اصطکاک کمک می کنند و در مصرف سوخت نیز صرفه جویی می کنند.

روغن های مصنوعی برای تمیز نگه داشتن موتور، کاهش رسوبات در آن و افزایش فاصله بین تعویض روغن بهتر از روغن های معدنی هستند.

آنها همچنین شروع در دمای پایین را تسهیل می کنند، همه اینها منجر به استفاده از روغن های مصنوعی در اکثر خودروهای جدید می شود.

کدام یک از انواع بالا بهترین است و چرا؟ روغن های مصنوعی قطعا کیفیت بالاتری دارند.

این روغن ها (به عنوان مثال Castrol EDGE 5W-30) ویسکوزیته کمتری را در طول تغییرات دما تغییر می دهند.

آنها در برابر دماهای بالا مقاوم هستند، به این معنی که به صورت رسوبات کربن در قسمت های داخلی موتور جمع نمی شوند و سایش آن را تسریع می کنند و در عین حال در دماهای پایین به اندازه کافی سیال هستند (در دمای 60- درجه سانتیگراد سیال می مانند) که باعث می شود موتور در زمستان روشن شود.

علاوه بر این، آنها موتور را تمیز نگه می‌دارند، مصرف سوخت را بیشتر می‌کنند و از موتور در برابر سایش محافظت بیشتری می‌کنند.

علاوه بر این، آنها آهسته تر تخلیه می شوند و پیر می شوند، بنابراین می توانند در حالت LongLife کار کنند، و فناوری های جدیدتر این امکان را فراهم می کند که نیازهای غیر معمول را برآورده کنند (به عنوان مثال روغن های Low SAPS برای خودروهای دارای فیلتر ذرات دیزل DPF).