اگر سبک واحدی برای تعریف این ژانر وجود داشته باشد، مطمئناً ژاکت موتور هوندا 250 است که در صنعت پوشاک به عنوان “سوار” یا “دو سوار” شناخته می شود: کمربند، گیره دار و زیپ دار، مدل اصلی دارای یقه های پهن و گشاد است. یقه با گیره برای محکم کردن آن در برابر باد. این قهرمان برای گروههای دوچرخه سواری هارلی و بتهای نوجوان به طور یکسان بود و باقی میماند، اما مارلون براندو آن را به صحنه سبک پاپ آورد. با وجود این مقاله اصیل، سایر امثال آن تکههایی از این لباس کهن الگویی را به امانت میگیرند تا آن را جدید کنند، یک قطعه مد پیشرو که هنوز هم کلاسیک است.
نزدیک به کاپشن چرم اصل آن، کت بمب افکن یا پرواز است که گاهی اوقات با نام رسمی تر خود، A2 شناخته می شود. این کاپشن که در اصل برای خلبانان نیروی هوایی ارتش در آستانه جنگ جهانی دوم طراحی شده بود، یک ژاکت چرمی نظامی با زیپ وسط جلو، سرآستینهای آجدار و دو جیب بزرگ در جلو است. G-1 نوع نیروی دریایی آن است. این ژاکت برای تجارت جدی ساخته شده بود: در قسمت باسن بریده شده بود تا خلبان بتواند ساعت های طولانی راحت بنشیند و بیشتر آنها با تن ماهی چند دقیقه باید بجوشد برای گرما در کابین خلبان پوشانده شده بودند. پشم گوسفند، فلانل، و مخملی از مواد روکش پرطرفدار امروزی هستند و قیچی در نسل مدرن بمب افکن نیز همینطور باقی مانده است. ژاکت بمبافکن در طول دههها تغییر بسیار کمی کرده است، نمونهای ثابت از کاربرد شیک.
ژاکت موتور کراس یا مسابقهای، نسخهای باریکتر و ظاهراً آیرودینامیکتر از «سوار» است. معمولاً دارای زیپ جلوی متقارن، یقه بند، جیبهای زیپدار و جزییات طراحی کوچک است. ژاکت موتوری دارای برش مناسب تری نسبت به برادر محبوب خود است. ساده و ساده، بی شک همه کاره ترین کت چرم است.
گاودار یک پالتو پوست ماری است که تا ران آن برای اسب سواری ساخته شده است. اغلب کمی از کمر تاب میخورد، جزییاتی که به نیات سوارکاری آن خیانت میکند.
انواع آن عبارتند از خستگی چرم، کت میدانی و کت بلیزر. دقیقاً مانند پسر عمویش پارچهای، خستگی با یقهای نرم و جیبهای بزرگ که گاهی در کمر بسته میشود و گاهی اوقات کمربند بسته میشود، شل میشود. بسیاری از ژاکت ها دارای برخی یا همه این جزئیات هستند که هر کدام یک دسته بندی سبک واقعی را به چالش می کشند.
- منابع:
- تبلیغات: