ایمپلنت دندان با سیم و کابل آلومینیومی در دندانپزشکی تهران!!!

مردم به راحتی کابل ها و دسته سیم ها را با هم اشتباه می گیرند، در واقع هنوز تفاوت های مشخصی بین این دو وجود دارد.

امروز در مورد تفاوت این دو صحبت خواهم کرد.

سیم و کابل آلومینیومی به طور کلی از سه جزء تشکیل شده اند: سیم هسته، غلاف عایق و غلاف محافظ. سیم از یک یا چند سیم نرم تشکیل شده است که با یک غلاف سبک و نرم پوشانده شده است.

کابل از یک یا چند سیم عایق تشکیل شده است و قسمت بیرونی آن با یک لایه بیرونی سخت ساخته شده از فلز یا لاستیک پوشیده شده است.

هیچ مرز دقیقی بین این دو وجود ندارد.

معمولاً به محصولاتی که دارای هسته کم، قطر محصول کوچک و ساختار ساده هستند، سیم، آنهایی که عایق نیستند را سیم لخت و سایرین را کابل و به محصولات کوچک (کمتر یا مساوی 6 میلی متر مربع) سیم های کوچک و عایق می گویند.

سیم ها را سیم های پارچه ای نیز می گویند.

سیم

کابل ها به طور کلی دارای بیش از 2 لایه عایق هستند و بیشتر آنها اتصالات چند هسته ای هستند.

یک سیستم انتقال سیگنال الکتریکی متشکل از کابل های ارتباطی و تجهیزات جانبی آنها.

کابل ارتباطی یک بسته سیمی است که از چرخاندن تعداد زیادی از سیم‌ها یا هادی‌های هسته‌ای عایق‌شده متقابل به روشی خاص تشکیل می‌شود که با یک غلاف مهر و موم شده و برخی نیز با یک غلاف بیرونی پوشانده شده‌اند.

از خطوط کابلی می توان برای انتقال تلگراف، تلفن، تصاویر، داده ها و برنامه های تلویزیونی و غیره استفاده کرد.

خط کابل از سیم، لایه های عایق، لایه های روکش و غیره تشکیل شده است؛ سیم ها: برای انتقال انرژی الکتریکی از سیم های مسی یا آلومینیومی تک رشته ای یا چند رشته ای، معمولاً چند رشته ای، لایه عایق: سیم و سیم بسازید. ، سیم و غلاف لایه ها از یکدیگر عایق بندی شده اند.

مواد عایق شامل لاستیک، آسفالت، پلی اتیلن، پلی وینیل کلراید، پنبه، کنف، ابریشم، کاغذ آغشته به روغن، روغن معدنی، روغن نباتی و غیره است که در حال حاضر اکثر آنها هستند.

از کاغذ آغشته به روغن استفاده کنید.

لایه غلاف لایه عایق محافظ، همچنین عملکرد جلوگیری از ریختن روغن عایق را دارد و به غلاف داخلی و غلاف بیرونی تقسیم می شود.

هزینه خطوط کابل بالاتر از خطوط هوایی است، اما نیازی به برپایی تیرها و برج ها ندارد، زمین کمتری را اشغال می کند، منبع تغذیه قابل اعتمادی دارد و به ندرت توسط نیروهای خارجی آسیب می بیند که برای ایمنی شخصی مضر است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.