خرما کیلویی که موجب سقوط پسربچه از ساختمان سه طبقه شد

به گفته USDA FoodData Central، خرما کیلویی منبع خوبی از انرژی، فیبر، قند و انواع ویتامین ها و مواد معدنی است.

مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، آهن، فسفر، سدیم، پتاسیم، منیزیم، گوگرد و روی در آنها یافت می شود. به غیر از مواد مغذی فوق، ممکن است حاوی ویتامین های مهمی مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6، فولات، ویتامین A و ویتامین K نیز باشند.

یک بررسی در سال 2008 منتشر شده در مجله Critical Reviews in Food Science and Nutrition توسط محققان کرنل، چانگ یونگ لی و محمد علی الفارسی، نشان می دهد که بیش از 15 درصد از نیاز روزانه به مواد معدنی ضروری مانند مس، پتاسیم، منیزیم و سلنیوم را می توان برآورده کرد. با مصرف 100 گرم خرما یا حدود 4 عدد خرما بدون هسته در روز.

خرما

می تواند منبع خوبی از انرژی باشد. خرما سرشار از قندهای طبیعی مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز است. انرژی بالای موجود در آنها را می توان به این میزان قند بالا نسبت داد.

تخمین زده می‌شود که بسیاری از مردم در سراسر جهان زمانی که احساس بی‌حالی یا تنبلی می‌کنند خرماهای طبیعی کم‌چرب را برای یک میان‌وعده سریع بعد از ظهر می‌خورند تا به افزایش سریع سطح انرژی کمک کنند.

اغلب وقتی در باشگاه، بیرون از خانه یا حتی روی یک دستگاه کششی در خانه ورزش می کنید، احساس خستگی می کنید. مطالعه ای که در مجله بین المللی علوم غذایی و تغذیه منتشر شده است نشان می دهد که خرماهای غنی از مواد مغذی ضروری ممکن است به شما کمک کند تا انرژی خود را بلافاصله بازیابی کنید.

افرادی که پیرو اسلام هستند و روزه می گیرند با خوردن آن همراه با آب روزه خود را افطار می کنند. این همچنین به جلوگیری از پرخوری غذا پس از پایان روزه کمک می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.