کشف کفش کوهنوردی مردانه قدیمی با قدمت 2000 ساله

پاسخ طولانی این است که کفش کوهنوردی مردانه شما به طور غیر طبیعی مفاصل مختلف انگشتان را دستکاری می کنند.

عکس‌برداری با اشعه ایکس از انگشتان پاهای کوهنوردان در کفش‌هایشان نشان می‌دهد که قسمت پروگزیمال و دیستال اینترفالانژیال به‌صورت نامنظم خم می‌شود، در حالی که مفاصل متاتارسوفالانژیال به دلیل فشار ناشی از پیچ‌شدن (چروک شدن) انگشتان پا بیش از حد کشیده می‌شوند.

نتیجه این فشار اثرات کوتاه مدت و بلندمدت مختلفی دارد. در کوتاه مدت، این می تواند منجر به پینه (پنه) پوست پای شما، عفونت بستر ناخن و هماتوم زیر ناخن (اصطلاح پزشکی برای خون زیر ناخن شما) شود.

در درازمدت، این به طور بالقوه می تواند منجر به ایجاد هالوکس والگوس (بونیون)، ناخن های مرده، پنجه انگشتان پا و یک سری چیزهای بد دیگر شود.

بنابراین شما اکنون دو مقصر اصلی را می‌شناسید که چرا بسیاری از ما کوهنوردان پاهایی داریم که کودکان را وحشتناک می‌کند، اما شایع‌ترین مشکلاتی که پای سنگ‌نوردان تجربه می‌کنند چیست؟

در اینجا نتایج یک مطالعه است که پای 30 کوهنورد سطح بالا و ناهنجاری های پا را که آنها سفید می کنند مورد ارزیابی قرار داده است. میانگین درجه سنگ نوردی 5.12d/7c، حدود 10 ساعت در هفته را در کفش های کوهنوردی می گذراند و به طور متوسط کفش های کوهنوردی 2.3 سایز کوچکتر از کفش خیابانی خود می پوشید.

سایر مطالعات مشابهی که با کوهنوردانی با توانایی کمتر و سال‌های تجربه کمتر انجام شد، سطوح پایین‌تری از ناهنجاری‌های پا و ناخن را نشان داد، که نشان می‌دهد ارتباط قوی بین سطح تجربه، سختی صعود و میزان شدت تاثیر کفش‌های کوهنوردی بر پاهای شما وجود دارد.

مطالعات پزشکی بی‌شماری به شایع‌ترین مشکلاتی که صخره‌نوردی (و کفش‌های کوهنوردی) روی پای خود دارند، روشن کرده‌اند. در اینجا چند مورد از رایج ترین آنها آورده شده است.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.