گنجشک درختی گلستان تهران زاهدان

گنجشک درختی گلستان

گنجشک درختی گلستان یک نوع از گونه‌های پرندگان است . که روی درخت زندگی می کند این پرنده مانند دیگر پرندگان تخم گذار است و سیستم تک همسری دارد . و شباهت زیادی به گنجشک خانگی دارد . و تفاوتی که با گنجشک خانگی دارد در شکل و قیافه جنس نر و ماده است به دلیل اینکه این گنجشک هر دو جنس نر و ماده‌اش به یک شکل هستند .به دلیل وجود تنوع و تعداد زیاد این نوع پرنده ، نسل آن دوام زیادی دارد و در خطر انقراض نیست .

گنجشک درختی گلستان تهران زاهدان

قیمت گنجشک درختی

قیمت گنجشک درختی گنجشکان دارای فروانی بسیاری هستند و به راحتی می توان آنها را بدست آورد . این پرنده حلال گوشت است و خواص درمانی زیادی دارد از جمله فشار خون را پایین می آورد به علاوه برای درمان افسردگی بکار می رود . گوشت این پرنده ارزش غذایی بالایی دارد و حاوی مواد ارزشمندی از جمله پروتئین، کلسیم، آهن و فسفر می‌باشد. و از نظر غذایی ارزش بالایی دارد .

گنجشک درختی تهران

گنجشک درختی تهران

تهران پایتخت ایران و یکی از شهرهای میلیونی جهان است . این شهر قدمت زیادی دارد و از لحاظ فرهنگی ، زیستی و …جزء شهر های کهن است . این شهر دارای حیوانات و پرندگان زیادی است . ما به دلیل هوای تهران و همچنین جمعیت زیاد این شهر تصور می کنیم که پرندگان در آن زندگی نمی کنند اما این تفکر اشتباه است و شهر تهران ، گونه های مختلف پرندگان در آن است. از مهم ترین این پرندگان ، گنجشک است که ویژگی ها و انواعی دارد . و در ادامه به بررسی این پرنده و نوع زندگی ان می پردازیم ‌.

به نظر می رسد که بیشتر افراد گنجشک را یک‌ نوع می دانند اما واقعیت این است که گنجشک ها انواع متفاوتی دارند و به چند دسته از قبیل گنجشک خانگی ، گنجشک معمولی ، گنجشک درختی و گنجشک شهری تقسیم می شوند. این پرندگان همه چیز خوار هستند و معمولا از کرم ، حشرات ، دانه ، غلات و … برای تغذیه‌ی خود استفاده می کنند .

گنجشک درختی یکی از انواع این پرندگان است که خصوصیات و نوع زندگی متفاوتی دارد . این گنجشک بیشتر در مناطق معتدل آسیا و جنوب شرق آسیا است زندگی می کند . این پرنده در نزدیکی محل سکونت انسان ها زندگی می کند و به مناطق روستایی و حومه شهرها علاقه دارد . این گنجشک شباهت ها و تفاوت هایی با گنجشک خانگی دارند مثلا یک‌شکل بودن نر و ماده از ویژگی های آم است که بر غلاف گنجشک شهری است . به علاوه گنجشک درختی با ۱۲٫۵–۱۴ سانتیمتر طول حدود ده درصد کوچکتر از گنجشک خانگی است.

این پرنده در سوراخ‌ها، روی شاخه‌های درخت و در مناطق مختلف لانه می‌سازد.و بیشتر اوقات لانه خود را در بوته‌زارها و علفزارها می‌سازند .همچنین می‌شود گنجشک هارا در باغ‌های کشاورزی یافت و علاقه نسبتاً زیادی به نشستن روی درخت‌های بید مجنون دارند. از نظر صدا نیز بسیار زیبا و دلنشین هستند و آوازی دل فریب دارند.

گنجشک درختی زیبا

گنجشک درختی زیبا گنجشک ها پرندگانی هستند که در راسته‌ی گنجشک سانان قرار دارند. این پرندگان به صورت اجتماعی زندگی می کنند و زاد و ولد آنها دسته جمعی است . از نظر شکل ظاهری دارای منقاری کلفت و مخروطی و پاهای نسبتاً کوتاه که اغلب پر و بال رنگارنگ ندارد ، است . در مورد زندگی و خانه‌ی آنها، در سوراخهای درختان، شکاف دیوار و صخره ها لانه میسازند. بیشتر از دانه ها و مواد گیاهی و گاه جانوری تغذیه میکنند.

گنجشک‌های واقع در سراسر اروپا و در بخش‌هایی از آسیا و شمال آفریقا یافت می‌شدند. البته در امریکا و استرالیا نیز گونه‌هایی از آن پیدا می شود . این پرندگان ، پروازی قدرتمند دارند و به خوبی در هوا پرواز می کنند و سرعتشان نیز زیاد است . در تغذیه نیز این پرندگان هم گوشت خوار هم علف خوارند . این پرنده در فصل بهار و زمانی که هوا نزدیک به گرم شدن باشد شروع به تخم گذاری مب کنند و هنگامی که لانه‌ی خود را ساخته باشند ، گنجشک ماده تخم را درون لانه می گذارد و روی این تخم ها می نشیند و بعد از چند هفته تخم ها تبدیل به جوجه می شوند .

این پرندگان از نظر تعداد فراوانی بالایی دارند و همینطور به دلیل داشتن طبع گرم و خاصیت دارویی ، برای انسان غذایی آماده و مفید هستند . گوشت این پرنده بسیار خوشمزه و لذیذ است . از نظر هوش نیز این‌ نوع پرنده درجه بسیار زیادی دارد و از هوش خوبی برخوردار است .

توان زادآوری این پرندگان به حدی بالا است که تعداد گنجشک ها در سال به میلیون ها بال می رسد، ‌البته همه این تعداد به عرصه زاد و ولد نمی رسند چون تا پایان سال به علت عوامل مختلف از جمله شکار شدن توسط پرندگان بزرگتری مانند قوش و قرقی و یا حتی انسان ها، تعداد کمی از آنها باقی می مانند .

در مورد نوع این پرندگان انواع مختلفی دارند و به دسته های متفاوت با ویژگی های خاصی تقسیم ‌بندی می شوند . از انواع این پرنده دو گونه ی خانگی و درختی نسبت به بقیه ی گنجشکان در ایران بیشتر هستند و تولید مثل زیادی نیز دارند .

گنجشک درختی نر

گنجشک درختی نر گنجشک درختی پرنده‌ای است که شبیه به گنجشک معمولی است اما از نظر اندازه کوچک تر از گنجشک معمولی است . این پرنده دارای منقاری مخروطی شکل است و در مناطق پر درخت و جنگل ها زندگی می کند . غذاي آن را بيشتر مواد گياهي از جمله دانه ها، جوانه ها، ساقه ها، انواع توت‌ها و گل آن ها تشکيل مي دهد و در دوره پرورش جوجه ها به ويژه در هفته اول به طور کامل از بي مهرگان مانند ملخ، کرم، سوسک و عنکبوت تغذيه مي کند.

این پرنده از دو نوع ماده و نر تشکیل می شود . هر دوی این پرندگان از لحاظ شکل شبیه به هم هستند و گنجشک نر و گنجشک ماده شبیه به گنجشک نر خانگی شباهت دارند . شکل ظاهری جنس نر آن به این صورت است که ، سطح پشتش قهوه‌اي همراه با رگه های سياه است که حاشيه های بلوطی و سفيد دارد. دور گردن آن قهوه‌ای است اما پشت گردنش رنگ قهوه‌ای نیست . دو خط نیز روی بال‌های ان است و دمش قهوه‌ای مایل به خاکستری است . چشم هایش سیاه و دور پاهایش قهوه‌ای کم رنگ است. رنگ شکمش نیز تقریبا خاکستری روشن است . شکل ماده نیز همان طور که در بالا اشاره کرده‌ایم مانند گنجشک نر است .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.